torsdag den 8. marts 2012

Palma 6 months...

Indlægget er lidt forsinket, for hun fyldte 6 mdr. i går den 7 marts! Min plan var at jeg ville blogge og hygge ved computeren når begge piger sov, men jeg faldt selv i søvn ca. 19.30 med baby P! Jeg har været alene med pigerne den sidste uge, da min kæreste arbejder på et stort projekt, så jeg må indrømme at det gør mig træt.

Jeg husker fødslen som var det i går, men alligevel føles det som om hun har været her altid :-)
For os er hun fuldstændig perfekt den lille sukkermås og storesøster knuselsker hende! Pigerne leger og hygger meget sammen. Det er lykken...

Og så lige til et lille hængeparti...nemlig MIG og en hel masse ekstra kilo :( avs... læs mere her, hvor jeg satte mig et lille mål. Desværre gik det ikke efter planen. Jeg har kun tabt 2 kilo istedet for de 9 som var planen. Egentlig spiser jeg fornuftigt nok, men det at jeg har været i søvnunderskud har bare givet mig mere lyst til søde sager og gjort mig lidt doven. Jeg har ikke fået lavet lige de måltider som planlagt. Jeg kæmper videre og ved at det nok skal lykkedes.


10 kommentarer:

  1. Tillykke med hende, hvor ser hun dejlig ud :o) Og kender kun alt for godt til overarbejdende mænd, det river altså tænder ud med sådan en uge alene - jeg har lige overlevet 9 dage alene, men det var heller ikke sjovt! Og ang. de ekstra kilo, nu kommer forår og sommer og så får man lyst til alle de lækre nye grøntsager og lette retter, så mon ikke det hjælper lidt :o) Og godt gået med de to kilo - det er jo trods alt et skridt på vejen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lisbeth! Ja tak der er hårdt!!! Især med to stk. Puuh! Alt efter 17.00, burde det forbydes ar være alene med to trætte unger :-(( jeg er heldig at have både en farmor og mormor som er inde for rækkevidde :) bliver helt sikker nemmere at tabe sig nu når vejret bliver godt og man automatisk får mere energi :) i dag er det blevet til 15 km. Gåtur :)

      Slet
  2. Tillykke med den skønne grinbidder:) Kroppen ændrer sig, og løber om hjørner med én på en måde man bare ikke har kontrol over, i de graviditeter og efterfølgende ammeperioder-Jeg har normalt desværre ikke så mange former, så jeg har nydt til fulde de ekstra fedt depoter og den kvindelighed det har givet, og på den baggrund nok også ammet liiiiidt for længe...Men hvis jeg normalt havde en idealvægt, ville ekstra kilo, helt klart også have været en udfordring, man har det jo bedst på ens idealvægt. Jeg kender rigtig mange der netop som du beskriver i perioder har tabt RIGTIG mange kilo, 'blot' ved at udelader de kulhydrater, du taler om, men jeg forstår også kampen, da jeg selv falder rigtig dybt i sukkerskålen, når søvnmanglen i perioder har været stor-specielt eftermiddagene kan være slemme at komme igennem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak :0) ja kan forestille mig at du som model har en lidt bedre forbrænding end andre (heldigt synes jeg jo) men kan forestille mig at du er blevet suget helt tynd efter 3 amninger på stribe :) jeg har desværre ikke tabt mig specielt meget af amningen, men er sikker på at det snart kommer!! Om sommeren har jeg generalt lyst til mere juice og sundt og dermed forsvinder trængen til sukker radikalt!!! Nu sover vi også meget bedre herhjemme, så alt går i den rigtige retning:-)

      Slet
  3. Yay - tillykke til Palma!

    Jeg har det som du - det var da næsten igår de blev født, ikk?!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige over Julie! Helt sindsygt som tiden flyver!!! Især denne gang er det gået alt alt for stærkt synes jeg :(

      Slet
  4. Tillykke med hende :) Kender godt det med kiloene! Har en dreng på 14 mdr. men mangler lige 7 kilo... og ja, det skal nok lykkes :) Hepper på dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak!!! Så hepper jeg tilbage på dig :0) nu kommer solen og energien, så skal vi nok komme ind i kampen og bekæmpe de kilo!!!

      Slet
  5. Ach, hvor er hun da bare sød. Er vild med hendes hanekam :) Jeg er sikker på at det nok skal lykkedes dig at tabe de kilo du har sat dig for. Nogle gange skal hele kroppen og hele hjernen bare lige have lidt tid til at følge med. Og så hjælper det jo også med noget ordentligt søvn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tuuuusind tak søde mia!! Ja den er skøn Ikk? Vi har også en hund med hanekam og Lua blev sågar også født med den :-) haha, lidt komisk! Allerede nu går det faktisk langt bedre...palma sover rigtig godt det meste af natten, så er kun lige meget kort vågen et par gange :) jubiiii! Håber virkelig det holder ved.

      Slet