fredag den 16. marts 2012

Mmmm Müsli...

Jeg laver altid mit müsli selv, for så smager det bedst! Egentlig er det meget simpelt og let, muligvis også lidt dyrere end det færdigkøbte, men smagen er bestemt det værd.

Til en god portion bruger jeg:

1 pose mandler
1 pose hasselnødder
1 pose valnødder
Økologisk 5-gryns blanding fra kornkammeret som jeg tilsætter efter behov og mængde nødder.

Jeg hakker alle nødder groft med en løghakker og lynrister det på panden med enten smør eller becel (helst en lidt god mængde). Til sidst hælder jeg lidt acacie honning over og rører det godt rundt.
Jeg spreder det ud på en bradepande med bagepapir og kommer det i ovnen på 180 grader i ca. 5 min. Det skal være gyldent og sprødt. Efterfølgende skal det køle helt af inden det hældes på en krukke.

For at tilføje lidt ekstra luksus kan du tilsætte: finthakkede dadler, tørrede tranebær, gojibær, frysetørrede hindbær. Hvis du er til lakrids, så kom evt. lakrids sirup fra Johan Bulow ude over det og stil det i køleskabet.

Server det sammen med græsk yoghurt, ahornsirup og friske bær! Love it ;-)


7 kommentarer:

  1. Uhh hvor ser det bare lækkert ud, det skal jeg helt sikkert prøve :o)

    SvarSlet
  2. Det lyder rigtig lækkert! Mmmm... :) Må afprøves.

    /Ditte

    SvarSlet
  3. Den opskrift skal jeg prøve :-) og lækker blog du har, glæder mig til at læse med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Marie! Det glæder mig og rigtig hjertelig velkommen til ;-)

      Slet
  4. Det er også en god snack når man er lækkersulten om aften. I perioder har F og jeg tygget os igennem mange kilo musli om ugen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja helt vildt, vi spiser det også som snacks og dermed mindre af det 'giftige' slik ;-) smart!

      Slet
  5. Mmmmhhhh, lækkert :) Det må jeg prøve

    SvarSlet