torsdag den 16. februar 2012

Müslibarer med lakrids & gojibær...

Opskriften er tyvstjålet hos The Food Club og hvis i ikke kender bloggen så kig straks forbi!!
Jeg har længe savlet over hendes mange lækre opskrifter, alle med et twist af ingredienser jeg ikke selv havde fundet på. Har besluttet mig for, at jeg ligeså godt kan tage dem fra en ende af og prøve dem alle af... tror nemlig ikke jeg bliver skuffet!!

Herhjemme har jeg en mand med lactose intollerence og muligvis også gluten allergi (lægen har godt nok tidligere konstateret det modsatte, men vi er skeptiske og prøver at finde ud af det på egen hånd) så vi kører en periode med meget simpelt mad og helst alt lavet fra bunden så vi kender til alle skjulte ingredienser. Tænker at dette er en perfekt snack for både Lua og os andre.
Af samme grund har jeg lavet dem med mørk chokolade istedet for hvid chokolade som den oprindelige opskrift lyder på!

Muligvis lyder det rigtig overskudsagtigt at lave sine egne barer, men det er det bestemt ikke! Tog max 10 min. at forberede og palma hoppede rundt i sin vippestol imens. Jeg lavede dobbelt portion med det samme og så var der også til eftermiddagssnacks i børnehaven (uden choko) og en sund dessert til vores gæster i aften. Smart!

Bon appetit!



8 kommentarer:

  1. De ser SÅ lækre ud, tak for godt tip Kira:-)

    SvarSlet
  2. Hold nu op, hvor ser det lækkert ud!!!

    SvarSlet
  3. Jeg har også forsøgt mig, men jeg kunne slet ikke skære det ud til barer, kun smuldre... Havde ellers været ekstra rundhåndet med lakridssiruppen ;) Nu står det i stedet som "luxus-muslie" på glas, men jeg bliver nødt til at gøre et forsøg mere, for det smager SÅ lækkert!

    SvarSlet
  4. Ninna + Lene, I gang med dem!! De er for lækre, men man bliver lidt afhængig :-)

    Øv Mette! Jeg kom også lidt ekstra lakrids i, kan ikke lade være...mums!
    Da jeg lavede blandingen tænke jeg faktisk at det da aldrig ville hænge sammen, men jeg pressede det VIRKELIG godt sammen i formen og lod det stå natten over og næste morgen var det lige til at skære ud, uden problemer!! I gang igen - det skal nok lykkedes ;-) Dog er lakrids musli heller ikke værst...;-)

    SvarSlet
  5. mums de ser også MEGET lækre ud

    SvarSlet
  6. Hallo, hvor ser siden flot ud :)

    SvarSlet
  7. Mmmm... Kommer gerne forbi og får sådan en müslibar :-)

    Jeg vil også lige sige tak for den korte og hurtige snak med dig idag, det var hyggeligt at du lige lurede mig! :-) Selvom jeg trods alt var noget træt ;-)

    SvarSlet
  8. Heidi: De ER super lækre! Prøv dem...jeg laver snarest en ny omgang...mums!

    Mia: Der er lidt rod på siden, da der bliver prøvet lidt forskelligt af...men det BLIVER rigtig flot!!

    Denise: Du skal være SÅ hjertelig velkommen! Rigtig hyggeligt at støde på dig idag...og pudsigt ;) Din mynthe ballerina-prinsesse var da top sej med masking tape snører...godt fundet på! Og du så altså overhoved ikke træt ud!!

    SvarSlet