torsdag den 12. september 2013

Ride piger

I tirsdags startede min lille (store) Palma til ridning, så nu har jeg to søde ridepiger!
Lua har redet i ca. et halvt år og rider hver uge på den sødeste (og ret store) pony 'Gazelle'. Det er absolut ugens højdepunkt, for min hesteglade pige, at komme over på rideskolen. Hun er helt vildt sej til det og er for nyligt begyndt at trave og synes det er super skægt.

Herhjemme handler det ret meget om heste og der leges flittigt, både med Duplo heste og Schleich heste.
Jeg har også købt en del 'My Little Pony' da det var noget af mit foretrukne legetøj som barn, med de har ikke rigtig fanget indteressen. Palma kan jo slet ikke undgå, at høre hvor meget der bliver snakket om ridning og hun ved præcist hvornår Lua skal ride og har altså i lang tid sagt 'Palma ride'. Hun er ret klog den lille og siger hun noget, så mener hun det virkelig! Så jeg var egentlig slet ikke i tvivl om, at DET ville hun altså bare gerne.

Rideskolen tager først elever fra 4 år, men da Lua får ene undervisning, så har vi fået det arrangeret sådan at jeg får lov at trække rideskolens aller mindste shetlandspony 'Luna' samtidig med sin søster. Lua synes det er et hit at Palma kommer tøffende bag hende. Og ekstra hyggeligt at den hedder næsten det samme som hende.

Som i kan se er lille Palma, meget koncentreret og hun sad flot med ret ryg og holdt helt selv fast i sadlen. Efter turen i skoven, hjalp hun med at give hende gulerødder, tage sadlen af og følge Luna ud på folden.

Hun er den sejeste 2 årige pige jeg kender <3



Ingen kommentarer:

Send en kommentar