mandag den 23. september 2013

easy peasy søndags æg.

Jeg spiser som regel æg hver dag, så derfor laver jeg tit nye varianter, for at det ikke bliver kedeligt! I går var det jo søndags og fik derfor lyst til at kombinerer dagens æg, med noget Lua også kunne få med i børnehave i dag. Jeg lavede disse lækre æg-muffins med serranoskinke.

Opskrift på 12 muffins ca.

8 æg
100 g. revet ost, gerne 2 slags
1 dl. mælk (jeg bruger bare skummet)
purløg
2 blommetomater
4-6 skiver serrano skinke i strimler
Basilikum
Havsalt efter behov
Krydderpeber fra urtekram efter behov

Pisk æg, ost, mælk, purløg og krydderier sammen i en skål. Fyld det op i papirsforme, eller klip små stykker bagepapir ud, som jeg har gjort og kom det i hver, lille muffinsform. Fordel derefter tomater og skinke i hver form. Bag i ca. 20-30 min. i varmluftoven på ca. 180 grader.
Drys bagefter med havsalt og frisk basilikum.




3 kommentarer:

  1. Hvor ser de lækre ud :) Hvor meget fylder du i dem, hvilken slags ost bruger du og hvor længe kan de holde sig i køleskabet? :)

    SvarSlet
  2. Uh de ser gode ud - de må prøves :)

    Tak for en rigitg hyggelig eftermiddag i lørdags - håber vi snart ses igen :)

    SvarSlet
  3. Denne kombination har jeg ikke prøvet, det må straks testes i weekend:)

    SvarSlet