tirsdag den 19. november 2013

LEXIBOOK Tablet Junior 2

Vi har de sidste par uger testet LEXIBOOK 2 Junior Tablet. Jeg takkede hurtigt ja tak til at teste den, da jeg virkelig mangler en ekstra tablet. Vi har i forvejen 2 iPads, hvoraf den ene egentlig er til mit arbejde, så er lidt øm over for den. Derfor ankom denne ret perfekt, da pigerne bruger meget tid på at spille, netop på disse mørke efterårs aftener. Og ja mine piger må godt spille rigtig meget, da især Lua har brug for masser af hjernetræning og det får hun SÅ meget, af at spille og tænke.

Man skal lige vænne sig til LEXIBOOK, da den slet ikke kan sammenlignes med iPad, som mange børn i dag er vant til at bruge. De store fordele ved LEXIBOOK er dog prisen på kun 1299,-, størrelsen som er lige det mindre og så er den 100 gange mere robust. Vores har allerede været på gulvet mange gange og grundet den kraftige grønne gummikant, holder den nok til de fleste flyveture. Kvaliteten er skærmen vil jeg ikke helt sammenligne med iPads, da den ikke er ligeså 'klar' (hvis man kan sige det) Måske er det fordi skærmen er mindre?

LEXIBOOK er både udstyret med Wi-Fi, Android og Bluetooth og der er plads til 25 GB ekstern data. Derud over kan man købe sig til ekstra 32 GB intern plads. Fra start er den 'født' med rigtig mange apps, både lærerige og spil som alle er på Dansk. Udover det er der en masse gode engelske sange og små LEGO samt Chuggington film. Vi har endnu ikke hentet flere apps da det ikke har været nødvendigt. Vi er stadig ved at lære dem alle sammen at kende og pigerne skiftes til at bruge den. Udover det er der bl.a både kamera, mulighed for at lagre musik samt lydoptager. Det er også muligt at hente, en masse af de samme apps som til iPad.

Der er mulighed for at 3 børn, kan have hvert sit login og dermed gemme sine favorit spil, så barnet kun sidder med de apps/videoer som svarer til alderen. Det er smart!

Palma er lige fyldt 2 år og kan lidt forskellige af de indbyggede apps, men jeg vil forsøge at hente endnu flere småbørns apps til hende på et tidspunkt. LEXIBOOK er meget pædagogisk og flere apps er små børne quiz'er hvor den taler meget tydeligt og langsomt, så de er meget lærerige for de små børn. Der er også indbygget apps til børn som kan læse, hvor de ud fra et talende spørgsmål (igen meget pædagogisk) skal sætte kryds i det rigtige felt. Lua kan ikke læse endnu, men hun er en pige som har brug for, meget langsom tale og tid til at tænke, så til hende er de mange apps geniale.

Jeg kan ikke undgå at sammenligne denne, med min elskede iPad, så det gør jeg. Ud fra prisen og hvad den skal bruges til (børn) er denne GENIAL! Så hvis jeres børn mangler en spille tablet som også kan meget andet, så er denne bestemt en perfekt julegave. Der skal alligevel en del til at imponere mig, når det drejer sig om alt andet end Mac produkter, men den får virkelig stor ros herfra fra os.

Du kan læse meget mere om LEXIBOOK på deres egen hjemmeside, hvor man også downloader apps og den kan fx. købes hos BR legetøj

Har jeres børn iPad's eller andre tablets?







5 kommentarer:

  1. Smart - Jeg har overvejet en Kurio tablet til de små, men har hørt at den er lidt besværlig ift. hentning af apps.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kender jeg slet ikke, men denne skulle være ret ligetil ;-)

      Slet
  2. Det lyder da ret godt! Jeg har tænkt lidt på en form for "computer" til børnene, men netop nu hvor man kan downloade apps så nemt til ipad'en, synes jeg, det ville være dumt. Men dette er jo en genial løsning. Det må vi overveje herhjemme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ret genialt Tine! Især hvis man gerne vil have iPad'en for sig selv ;-)

      Slet
  3. Vi har en "voksentablet" og overvejer en til børnene på 4 og 1,5 - ved du om der er mange apps på dansk, udover de præinstallerede? Synes ofte de er på engelsk dem jeg får hentet på play store, selvom beskrivelsen er på dansk!

    SvarSlet